12 mars 2009

Snö och semlor

Snö i all ära, men så här mycket... Visst, hade det varit december och närmre jul hade jag oxå varit glad, men igår satt vi faktiskt på altanen och fikade och trodde på våren. Imorse tog jag en långpromenad i vårsolen, lite kallt men friskt. Ja, jag hade kollat vädret och sett att det skulle snöa, men inte så mycket. Blev så sur att jag inte ens ids ta kort på eländet. Ni som befinner er i Gbg vet vad jag menar. Jag vet att det är jättefint när man tittar ut genom fönstret och åh, det blir så ljust med snö...
Men har man bott i den här stan i hela sitt liv så vet man oxå att så fort gryningen kommer (nåja) så slaskar allt bort och det blir oerhört kladdigt. Så det är lixom i onödan på nåt sätt.
Och som grädde på moset så innebär snö att jag inte kan gå ut och gå med vagnen, för ensam kommer man ju aldrig iväg.
Det var dagens onda.



Nu till dagens goda!
Kom iväg till Frölunda Torg och hittade kjolen, och en till... och en kofta.... sen var pengarna slut.





Eller nästan iallafall, det räckte till 2 semlor, en til mig och en till C som fick den som frukost...
JAG ÄLSKAR SEMLOR och har hittills bara ätit en (1) minisemla på Fettisdagen och eftersom jag går på pulvret direkt efter bröllopet ville jag passa på, säsongen är ju bara till påsk. För en gångs skulle testade jag nåt nytt, vilket i sig är en bedrift för mig. (De som känner mig vet att jag alltid tar samma hamburgare på McDonalds, samma pizza, samma rätt på en speciell restaurang. Varför ändra ett vinnande koncept, tänk om man får in nåt man inte tycker om...)
Jag testade iallafall en "modern" semla med wienerbrödsbulle och i den var det både mandelmassa och vaniljkräm.
VILKEN TUR ATT JAG INTE BOR I NÄRHETEN AV FRÖLUNDA TORG.
Semlan var nog den godaste jag ätit, någonsin!!!



Och tittar jag ut nu så har det börjat snöa igen... Nä, går hellre och kollar på "Vad blir det för mat?" (Ja, C, jag spelar in!)

1 kommentar:

  1. Jag bor ganska nära Frölunda Torg, men jag gillar inte semlor :) Eller rättare sagt, jag gillar inte mandelmassa och grädde...
    Jag kom också iväg dit igår, jag GICK i den äckliga snön. Tur och retur blev det en promenad på 97 minuter och jag var fullkomligen slut när jag kom hem. Hade ont i varenda muskel i hela kroppen. Under fötterna till och med, men det blir väl så när man går på ojämnt underlag som snön ändå är. Tack och lov hade jag stavarna med mig, annars hade jag väl slått ihjäl mig på 5 min...
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera