11 mars 2009

Vårtecken

Dagen har varit... SOLIG!! Helt underbart väder. Morgonens promenad bjöd på första knopparna.
Efter ett snabbt mellanmål bestämde vi (lilla R och jag) oss för att åka ner till Allum och köpa en av de där kjolarna jag provade häromdan i för liten storlek, den jag helst ville ha var ju naturligtvis slut men en blev köpt iallafall. Fast det jag främst var ute efter var orange slips till barnen men det var helt kört...

Efter hämtning på dagis tog vi vårens första fika på altanen. Dags att börja planera vårens och sommarens projekt, ommålning, inköp av markis och altanbygge till friggeboden. Locket på sandlådan ska byggas om, altanen ska oljas... Pust, tur man börjar jobba snart ;)
Stora R gillar inte solen i ögonen...
Nu ska jag snart tina upp min genomfrusna kropp med ett spinningpass, i morgon blir det eventuellt Frölunda Torg. Officiellt för att kolla slipsar, inofficiellt för att kolla om kjolen finns där...

2 kommentarer:

  1. Attans vad kul det ska bli när du är tillbaka. Lunchgänget väntar ....

    SvaraRadera
  2. Å då åker du förbi här!! Jag skall också till torget i morron, eller rättare sagt till kulturhuset, men det blir inte förrän efter kl 17. Jag är glad att jag inte har hus, det låter som mycket jobb, även om jag också har en altan som jag borde olja... Ha en bra dag!! Kram

    SvaraRadera