02 mars 2009

Jag har bestämt mig...

...för att gå upp på halvfart iallafall. Jag är så less på soppor så jag känner att jag behöver en paus. Det som känns så trist att är ett av målen rök med en gång eftersom kroppen nu suger åt sig vätska. Jag har inga direkta förhoppningar om att gå ner mer i vikt fram till bröllopet utan kommer köra igång nästan direkt efteråt. Då har jag fått ett break på 3 veckor. Då SKA jag ta resterande 10 kg. Vi har bestämt att vi firar min födelsedag i samband med att lilla R fyller 1 år senare i april så jag ostört kan köra på i 4 veckor. Får se om det räcker eller om jag behöver mer tid på mig.
En anledning till (kanske dålig sådan, men ändock) är att jag märkt att så fort jag börjar äta så blir jag förkyld, knepigt... Jag vill ju eliminera risken att vara förkyld på bröllopet och om jag börjar äta ett par dar innan så kommer ju förkylningen som ett brev på posten.
Ska nu försöka hålla mig till nån variant av halvfart, är ju inte speciellt bra på det, men varje kilo som jag inte behöver ta bort sen är ju en bonus! Kommer ju fortsätta träna som förr iallafall.
När jag väl går på helfarten igen har jag ju börjat jobba, det kommer bli en ny erfarenhet...

2 kommentarer:

  1. Bra beslut. Visst känns det bättre när man har tagit ett beslut, oavsett vilket? Du verkar ju ha en plan för hur du skall göra sen, det är bra. Jag kör 4 veckor helfart i maj eller juni om jag inte lyckas gå ner något (eller tillräckligt mycket) på halvfarten. Mitt måldatum är min 44:e födelsedag den 5 juli. Då skall jag väga någonting mellan 60 och 65. Det är 12 kg kvar till 65. Det fixar jag, precis som du kommer att fixa dina sista 10 kg efter bröllopet!! Hejjar på dig!! Kram

    SvaraRadera
  2. Ohh ska du gifta dig såå snart vad mysigt..
    Massa bilder förväntar jag mig att få se.
    Behöver inspiration haha.. :)

    Ha en bra dag kram kram

    SvaraRadera