26 augusti 2009

Besvikelse...

Ja, i eftermiddag var det så dags för tävlingsvägning och jag trodde att jag låg ganska bra till. Så såg det iallfall ut när jag gjorde den "inofficiella" vägningen imorse. Så ja, jag blev vansinnigt besviken när jag nu ställer mig på den andra vågen och inser att den väger 1,5 kg mer! Är det ens möjligt att vikten kan skilja 1,5 kg under dagen när man äter pulver?
Det måste det ju vara eftersom vågarna annars stämmer överens.
I vilket fall så innebar detta att jag var den enda av 5 som inte nådde första delmålet (som jag hade marginal till imorse...)

SKIT!

Nu ska jag plåga mig själv med att kolla på Grilla!

2 kommentarer:

  1. Kicki, glöm inte att du har satt upp det tuffaste målet av oss alla! Jag tycker att du gör ett fantastiskt jobb med all din träning osv. Jag har ju gått ner 7% och du 6% (av startvikten) så du ligger verkligen hack i häl - bra jobbat tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din kommentar på min blogg.
    Jo jag har testat LCHF, ett koncept jag verkligen tror skulle vara något för mig.
    Tror fortfarande på det men har inte kört det på ett tag.
    En av anledningarna är att jag efter en vecka på LCHF kost fick ett kraftigt gallstensanfall med påföljande inflammation. När jag tillfrisknat försökte jag igen och hade inga känningar av gallan. Men jag har så in i vassen svårt att hålla mig ifrån mina kolhydrater och då fick kosten en helt annan effekt, nämligen raketfart uppåt på vågen.
    I mars fick jag operera bort gallblåsan och efter det hade jag känningar av den feta maten några gånger och sedan dess har jag inte testat.
    Jag vill hitta en kost som stämmer så bra för mig och som inte känns som en diet utan något som jag kan leva med resten av livet, en livsstil. Och jag vet inte om jag är beredd att räkna bort kolhydraterna resten av livet.
    Ja lite så går mina tankar...
    Men jag hoppas verkligen att vågen är snällare mot dig på nästa vägning. Förstår verkligen att du blev besviken, vem hade inte blivit det.

    SvaraRadera