30 augusti 2009

Gott vin, god mat, trevligt sällskap

En lördagskväll kan onekligen spenderas på sämre sätt.
Vi var utbjudna av syster yster med sambo på That´s Amore på Linnéplatsen för en 4-rätters middag i Italiens romantiska tecken. Vi åt och drack och pratade om allt mellan himmel och jord och hade det inte varit för diverse barnvakter hade vi kanske suttit där än...

Det är märkligt hur man fungerar, jag och Åsa har ju varit styvsyskon i ca 28 år men vi umgås inte speciellt mycket. Hörs av lite sporadiskt och träffas väl mest när det vankas middag hemma hos våra föräldrar (min pappa är gift med hennes mamma). Inte ens en årslång gemensam föräldraledighet fick oss att träffas...
Det jag vill komma till är att när vi väl träffas kan vi prata om ALLT från ytligheter till hemligheter till djupheter.

Gårdagens meny "Il Rustico" bestod av följande rätter:
Till förrätt: Laxcarpaccio, dryck: bubbel.

Antipasto: Spaghetti med pesto (Inte så LCHF, jag vet!) dryck: rött vin

Huvudrätt: Lambracks och grillad entrecote med italiensk potatissallad, grillade champinjoner och balsamicoreduktion, dryck: mer av rödvinet...

Efterrätt: Pannacotta med jordgubbsmos, dryck: ännu mer rödvin eftersom de inte hade Baileys.....

Åsa fick ju dock nöja sig med Pellegrino eftersom bebisen i magen troligtvis inte gillar rödvin!

Idag vankas ännu en dag som kanske inte går i LCHF-tecken, vi ska ju på dop. Men allt detta är ju planerat så inget dåligt samvete här inte.
Ingen träning blev det igår heller eftersom jag var vrålförkyld, men min vana trogen var det en av mina 24-timmars förkylningar så idag är den som bortblåst. Skönt!

1 kommentar:

  1. Låter som en mycket mysig middag! Min halvsyster heter också Åsa :)

    Ha en skön dag! Kram

    SvaraRadera