01 september 2009

Mumsiga middagar och avbokad träning

Vem vill gå in i en svettig gympasal och köra Body Pump när solen förmodligen gassar för sista gången 2009?? Inte jag!!

Jag kom överens med mig själv att avboka träningen och satsa på att köra årets sista (?) grillning istället.

Sagt och gjort, snabbmarinering av fläskkarréer, snabbkokning av sparris och sen på med allt på grillen + en paprika. (Eller rättare sagt, maken fick med sig allt till grillen...) Jag hade ju fullt sjå att plocka ut resten av godsakerna ur kylen ;) Tacoost, hemgjord guacamole, som blev över från de fantastiska (om jag får säga det själv) pannbiffarna med fetaost, samt lite småplock (tapas) som blivit över. Och till detta, en skvätt keso med lök och paprikasmak.
Mums, det är nästan så jag blir hungrig igen. Ska nog mysa till det med lite Brieost och lufttorkad skinka till TV:n.

LCHF - ett tuff liv....

Imorgon står det troligtvis ugnsbakad lax med majonnäs, resten av sparrisen och Hollandaisesås på menyn... Kanske blandar ut det med lite kokt broccoli och haricot vertes.
Och kanske kompenserar jag dagens missade Pump med ett spinningpass efter jobbet.

Dagens downer: Lilla R åt upp alla 5 björnbär som hade mognat så nu har jag inga till frukosten i morgon... Jaja, det var honom väl unt. Jag ska gå och hacka lite mer nötmüsli istället!

3 kommentarer:

  1. Hade samma tanke med träningen idag jag med, ingen inomhus träning här inte. Sen vart jag så sne på parkeringsboten att det blev en löprunda istället =)

    SvaraRadera
  2. Men shit, nu blir man ju inte sugen på att börja äta.... har visserligen haft min egna lilla stund av självterror när jag suttit och klistrat in massa recept här ikväll :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmm, vad gott ! Det börjar ju nästan vattnas i munnen när jag läser.

    SvaraRadera