18 september 2009

Frosseri

Ja, gårdagens middag, skaldjursbuffé, på Fiskekrogen kan inte benämnas på annat sätt än rent och skärt frosseri. Tur är att skaldjur är LowCarb!! Dock slank det ner lite bröd och dessutom en fantastiskt god Creme Brulée eftersom jag inte tog något vin till maten...

När man äter skaldjur hemma så mölar man i sig det sista för att det finns och bottenskrapet är lite mosat och man pillar undan de minsta och fulaste skaldjuren, här var ju probemet att, man aldrig kom till bottenskrapet. De fyllde på med nya, färska, smarriga räkor och kräftor heeeela tiden. Det gick ju inte att sluta äta!!
Vill man frossa i skaldjur rekommenderar jag verkligen Fiskekrogen, frågan är om vi får komma dit igen. De tjänade knappast på oss.... Vi gick inte ens på deras trick att servera hummersoppa och vitlöksbröd INNAN buffén!!

Hmmm, undrar om jag kan skylla viktökningen på tävlingsvägningen på tisdag på skaldjuren? Då kanske jag inte behöver prata om att Kexchoklad- och Tobleronelagret nästan är slut.... Man kan väl lungt påstå att jag ännu inte klarar att hålla LCHF helt ut och då blir det liksom motsatt effekt på vågen....

Men nästa vecka så ;) Nä, skämt å sido. Jag kom inte igång med träningen denna veckan heller eftersom jag åkte på en rejäl förkylning. Men nästa vecka så kör jag igång!

1 kommentar:

  1. Låter som frosseri på hög nivå men sånt måste man unna sig ibland oavsett LCHF eller ej. Du kommer igen så duktig som du är på detta med mat (eller ickemat) och träning. Ha en skön helg och kram kram

    SvaraRadera