29 september 2009

Skrap utan vinst

Idag har det varit fotografering på pojkarnas förskola och det var två uppsnofsade killar som begav sig iväg i morse, jag hade till och med stylat stora R´s hår, kollade dock inte temperaturen innan vilket innebar att jag fick trycka på en mössa på hela härligheten, det var ju minusgrader ute...
Blir spännande att se hur de bilderna ser ut.
På väg ner började stora R och jag diskutera hur fotografen skulle ta kort och jag sa att först ska ni ta enga kort och sen ska ni ta syskonkort:
"NEJ" vrålar han förskräckt, "det är bara för tjejer, vi är killar." "Jaha, vad tar man då?" undrar jag. Stora R tänkte länge och väl och kom sedan fram till att man tar brödrarkort....

Sen när jag kom tillbaka hem från förskolan var det bara att inse att det barkar mot vinter, det var dags för årets första rutskrap, inte mycket men ändå!
Burr....

Efter jobbet tog jag med mig stora R och cyklade bort till stallet, han är nämligen ganska intresserad av att kolla på hästar och folk som rider och eftersom det var så fint väder får man ju passa på.
När vi hade cyklat en liten stund stannade han och bad om ursäkt och sa att "Mamma, du hade rätt och jag hade fel. Det är kallt om händerna när man cyklar." (Han ville inte ha vantar på sig och egentligen inte mössa under hjälmen heller)
Ojojoj vad ett mammahjärta smälter.

Till sist måste jag bara säga att jag älskar Elgigantens nya reklamsnuttar på tv.
Eller rättare sagt, jag älskar John Cleese som driver hejdlöst med sig själv och hans kostsamma skilsmässa som gick igenom tidigare i år!
Solan, har du haft ett finger med i spelet??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar