28 september 2009

Inget särskilt

Träningsvärken jag hade igår hade lagt sig någorlunda till idag men ack vad stel jag har varit ;)
Jag fick iallafall trampat ur benen ordentligt på spinningen som jag äntligen kom iväg på!

Undrar om det går knackigt för gymmet. För 3:e gången på ganska kort tid har de värvningsveckor. Det började med att man fick ett par frikuponger att dela ut till vänner som gällde augusti ut, sen hade de "öppet hus" en vecka i september och nu i oktober är det dags för "värva en vän" vecka...

Jag insåg iallafall idag när jag kom ut från träningen att jag gjort rätt i att sluta en timme tidigare. Klockan var 17,30 och det var helt SMOCKFULLT på parkeringen. Dessutom har de reserverat 3 eller 4 parkeringsrader till anställda med parkeringstillstånd. Det gör det ju inte lättare att hitta plats direkt. Tur är att maken arbetar på företaget och har parkeringstillstånd så ska man träna efter 17,30 gäller det att komma ihåg lappen.
Jag vet när vi hade våra Xtravaganzaträffar på måndagar kl 18,30 kunde man snurra runt riktigt länge utan att få plats och då är det ändå inte en liten parkering.

Inte konstigt att man blir lat och betalar en hel förmögenhet för att få parkeringstillstånd på jobbet.
Den dagen det blir biltullar får man väl omvärdera beslutet beroende på vart tullarna läggs, men just nu finns ingen annan möjlighet än att ta bilen om jag ska kunna träna efter jobbet och det är det som är prioriterat just nu. Annars har jag inget emot att åka kollektivt, på ca 20 minuter är jag i stan. Går lika fort som att köra själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar