27 september 2009

Nytt motto?

Jag fick vad jag förtjänade, det är nästan så jag inte kom ner för trappan i morse. Lite läskigt att ha lilla R på armen när man inte har kontroll på sin egen kropp.
Jag som trodde att det skulle hjälpa med en långpromenad blandat med jogging i går. Men å andra sidan kanske det hade varit ännu värre om jag inte hade kommit ut.
För att förtydliga så pratar jag om träningsvärken efter Body Pumpen i fredags, å då hade jag ändå plockat av massa vikt.

Denna veckan har varit exemplarisk förutom helgen har inneburit några avsteg i form av smågodis, men det var hyfsat planerat.
Nu är det ny vecka och nya tag.
Kan ju inte påstå att jag rasar i vikt men jag äter ju inte 100% LCHF än och dessutom kanske det tar lite tid innan kroppen ställer om sig. Det känns iallafall bra att komma igång med träningen.

Vägningar har det varit men inga roliga siffror att redovisa så jag struntar i det tills jag är i fas igen. Det är bara att gratulera Dennis som leder tävlingen stort!!!
Man blir ju lite avundsjuk när han tappar 2 kg/vecka på LCHF.... Men å andra sidan är våra förutsättningar lite olika.
Han är helt fantastisk och jag beundrar honom för hans karaktär och envishet. Han har alltså tappat 15 kg på 6 veckor, 3 med pulver och 3 med LCHF och så motion som i hans liv var så gott som obefintligt innan. Hoppas att jag snart kan få sällskap på spinningen och Pumpen på Kristinedal.

Till sist måste jag försöka lära mig att tänka som Skalman:
"Skynda långsamt"
Kanske ska få in det som ett nytt motto....

1 kommentar: