23 augusti 2009

Motion - en färskvara

Ja det kom väl inte som en nyhet direkt och eftersom jag inte rört på mig på hela sommaren tog jag det ganska lungt på spinningen igår men kul var det. Nu känner jag att jag är igång igen. Body Pump på tisdag skall bokas så snart jag skrivit färdigt detta inlägg.

Pulvret känns lite bättre idag faktiskt, nu är det bara en vecka kvar till uppehållet och det kommer gå bra. Sen hoppas jag ju på att kunna köra ett par veckor till men vi får se.

Idag ska vi plåga oss själva med att ge oss ut i skogen och se om vi kan hitta några kantareller.

Inte för att just det är plågsamt, det plågsamma kommer ikväll när allt ska stekas och man inte får smaka.... Om vi hittar något vill säga, vi har aldrig plockat kantareller innan och har ingen aning om var vi ska hitta godsakerna. Men någonstans läste jag att det finns mycket kantareller i skogarna runt Landvetter så vi plockade helt enkelt fram GoogleEarth och letade upp en enslig väg mitt ute i ingenstans inte så långt härifrån. Sen lade vi in koordinaterna i GPS:en. Så vi får se vart vi hamnar....

Alla säger ju att det finns så himla mycket så håll tummarna. Har vi tur kanske vi kommer hem med lite blåbär med...

1 kommentar:

  1. Lycka till ! Finns nästan ingenting godare än kantareller,mums... Själv brukar jag plocka på Ica. Ingen Gps behövs och lagom plockhöjd tycker jag :) Förvisso lite dyrt kanske men det är smällar man får ta .)

    SvaraRadera