16 augusti 2009

Dag 2

Och en make som håller på att driva mig till vansinne med sitt tjat om att allt är så jobbigt... Klena karlar, bit ihop och håll truten! :)

Premiärturen på cykeln (som inhandlades igår) gick till Furulund tillsammans med stora R. Skönt att ha en riktig cykel, synd att jag bor så långt från jobbet, det hade varit kanon att kunna cykla till jobbet. Framförallt nu när de kommer höja parkeringsavgiften ytterligare. Det är inte kul att ligga och betala 825 kr per månad... Å andra sidan är det inte heller kul att snurra runt efter parkeringsplats varje morgon heller och så länge jag tränar där jag gör behöver jag ha bilen till jobbet...

Annars har dagen mest bestått av att hålla tankar och hunger borta, klippt gräset, städat och tvättat.
Imorgon är det åter dags för jobbet, "på riktigt" denna gången. Nu har jag ingen mer föräldraledighet som väntar på mig. Nästa avbrott i ekorrhjulet blir Dominikanska i mars, men det är ju inte illa det.
Det ska faktiskt bli skönt att krypa in i ekorrhjulet denna gången, jag känner att både jag och barnen behöver lite mer rutiner i våra liv och de brukar ju följa med hösten. Det enda jag kan känna lite ångest för är att lilla R ska bli stor kille och börja förskolan om en vecka... Men mer om det en annan dag.
Nu ska jag kolla 100 meters finalen.

1 kommentar:

  1. Kul med cyckel! Jag skall nog försöka cyckla lite när jag kommer till Olofsb nästa gång, cyckeln är ju där nere. Kan vara kul med något annat än att bara gå, gå, gå.....!

    Heja!Heja!

    SvaraRadera