20 augusti 2009

Dag 6 - Nä, det verkar inte bli bättre

Jag vet inte varför men hungern och suget går inte över denna gången, det borde ha lagt sig för flera dagar sedan. Denna omgången är varje timme en kamp och det verkar vara likadant för maken. Jag undrar hur länge vi står ut. Maken hade tänkt att köra fram tills nästa lördag och jag ytterligare ett par veckor men det vete 17.
Tveksam om vi klarar oss över helgen. Det hade iallafall varit kanon om vi klarar oss till "tävlingsvägningen" på onsdag men dit är det ju en evighet. Å andra sidan kan vi ju inte vara sämre än Matvraket som dragit igång så fantastiskt (han är ju oxå med i tävlingen). Men som min pappa sa, det är säkert lättast första gången, då går man ju lite på nyhetens behag...

Dagens stora händelse var annars att lilla R:s introduktion till förskolan börjat, en av hans blivande fröknar var här hemma för att bekanta sig med honom. (Vilken tur att jag fick gå hem tidigare från jobbet just idag när det är 27 grader varmt!) Nästa vecka börjar inskolningen på allvar och jag tror att det kommer gå jättebra.
Sen när vi hämtat stora R på förskolan blev det en promenad upp till C och S och en slät kopp kaffe... Men stora R fick iallafall testa deras nyinköpta studsmatta. Det var faktiskt kul, kanske vi inhandlar en nästa sommar??

4 kommentarer:

  1. Kämpa på ! Fast jag tycker du är superduktigt oavsett om det inte funkar hela vägen denna gången. Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det var väldigt jobbigt första veckan (även om det är första gången).

    Man testar verkligen sitt psyke tycker jag, men som ni själva säger så blir det faktiskt bättre och bättre allt eftersom.

    Tänk på att ni faktiskt har gjort den absolut jobbigaste delen nu, och det är ju den man känner att man aldrig mer vill utsätta sig för!

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  3. Hungern har jag inga problem med än, men suget! Eller rättare sagt, man vill pyssla med mat. Jag bor ju själv och lagar ingen mat, men det är som det saknas något. Jag skall dock försöka stå ut ett par veckor till. Kram

    SvaraRadera
  4. Kämpa på, det här klarar du! Du har ju varit helt fantastiskt duktig innan! Jag tror på dig... Själv försöker jag hitta motivation, måste oxå börja förr eller senare. Blev ju inte lättare när Micke o Amanda kom hem från Liseberg igår med 2KG toblerone OCH 2KG kexchoklad. FAAN oxå!! Ps. Sen får man inte förringa Matvrakets karaktär bara för att det e första gången. Fasiken vad duktig han varit....

    SvaraRadera