12 augusti 2009

Då var vi igång...

Vi har vägt in oss och kan konstatera att vi tillsammans har en hel karl att gå ner, vårt gemensamma mål ligger på -83 kg, vissa mer än andra. Men å andra sidan har vi 7 månader på oss så vi ska nog fixa det. För min del börjar det imorgon med pulver i ett par veckor.
Köpte en ny LCHF-bok idag efter att ha blivit redigt irriterad på maken som anser att han gått upp i vikt efter att jag började tänka LCHF, inte så konstigt. Man kan ju inte både köra LCHF och äta bröd, pasta och ris mm. Boken skickade jag med svärmor hem, hon ska ju inte gå på pulver och eftersom hon har lätt diabetes tänkte jag att detta kanske kan vara nåt för henne. Vi får väl se om det går att lära gamla hundar att sitta ;)

Om min begynnande förkylning lägger sig tills på söndag tänkte jag bege mig till gymmet för första gången sen innan semestrarna.... Vill gärna komma in i ketonfasen innan jag börjar träna.

1 kommentar:

  1. Nu kör vi! Hur länge skall du pulvra? Hur mår du? Vi är ju båda på dag 2, så det vore kul att jämföra. Igår var jag lite yrslig och magen knorrade. Idag är jag dessutom darrig i knäna och jag märkte när jag gick de 10 minutrarna till Maxi att jag är väldigt svag. Men det blir bättre om några dagar när jag är inne i ketonfasen. Lycka till! Kram

    SvaraRadera