09 augusti 2009

Vad tyckte jag då?

Om Madonna?
Det var bra, jättekul att ha sett henne igen. Men mer än bra blev det inte. Det var för mycket MTV över det hela. De få gamla låtar hon körde hade hon lagt på ett technobeat till vilket, i mitt tycke förstörde ganska mycket.
Bäst var nog Frozen och kvällens rysning kom, inte helt oväntat vid hyllningen till Michael Jackson.
Detta var ju andra gången jag såg Madonna live. Första gången var när jag och Åsa, 14 resp 16 år gamla flyttade ner till Bad Homburg i Tyskland. Det första vi fick syn på när vi kom ner var de stora affischerna på Madonna och vi tiggde oss till biljetter som vi pep iväg och handlade hos Ernst Straatman, konstigt att man inte glömt det namnet....
Den konserten var jättebra och jag hade velat ha mycket mer av de gamla låtarna igår, eller iallafall den gamla versionen.
Måste vara lite trist för en artist att släppa massa nya låtar fast publiken vill nästan bara höra de gamla....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar