06 augusti 2009

Sommar, sol och cykel.

Idag har vi cyklat långt stora R, maken och jag. Vi cyklade ända bort till Fynda!! Det tog 45 minuter enkel väg och då trampade han nästan konstant det stackars barnet. Men han är så glad över att kunna cykla själv utan stöd att han verkar orka hur långt som helst. Tur för honom att det är alldeles flackt.


Vad har hänt mer?? Jag har blivit med spikmatta:


Så nu plågas jag varje kväll, jag har testat två kvällar á 10 minuter och det är riktigt skönt efter ett par minuter, jag förstår de som säger att de somnar, man blir alldeles groggy. Och kan man tänka sig, den är köpt på Fynda.... Och det är originalet!

Solen har ju kommit tillbaka med dunder och brak, skönt för oss som inte börjat jobba ännu, dessvärre är det badförbud nere på stranden, men tur är ju då att vattnet i den kalla poolen värms upp snabbt, efter cykelturen idag var det 26 grader! Lilla R älskar verkligen att bada!


Och vädret ska tydligen hålla i sig några dagar till!! Jätteskönt eftersom vi ska gå på Madonna på lördag, skönt att slippa ta på sig massa regnkläder.

Mindre kul att det kom mail från Xtravaganza idag... Vår coach har gått på föräldraledighet och vi har bara två möten kvar och jag har rusat upp i vikt under semestern så jag funderar allvarligt på att inte gå. Jag, maken svärmor och svågern har en tävling men mer om detta i ett senare inlägg.

1 kommentar:

  1. Spikmatta ja,hmm?!? Den har jag funderat på ett tag och kanske gör jag slag i saken så småningom. Alla säger ju att den är så underbar så jag antar att det ligger nåt i det :)

    SvaraRadera