14 augusti 2009

Liseberg & pulver går inte ihop....

Fick en kommentar från Lena om hur jag mådde eftersom vi båda är på dag 2. Kan bara svara "Jo tack bra" eller "Skit" beroende på hur man ser det. Klarade inte att pulvra på Liseberg så det slank ner en glass och sen en ganska äcklig pizzabuffé, men den åt jag inte så mycket av. Vi kom dessutom hem med 2 kg Toblerone och 2 kg Kexchoklad men de ska vi låsa in!!!

Förlåt Dennis och förlåt Lena men imorgon är det pulver hardcore!!!
Jag kommer köra tills jag tröttnar med vissa undantag. I slutet av augusti blir vi utbjudna på 4-rätters middag, detta fick vi i bröllopspresent så det vill jag inte tacka nej till. Sen blir det eventuellt en kräftskiva på Tjörn som jag inte heller kommer tacka nej till.
Men jag har idag varit och handlat pulver för 4 veckor + att jag har lite hemma så en månad eller två kommer det nog bli totalt. Jag har ju tid på mig och nu kommer den trista hösten när man ändå grottar in sig hemma... Å andra sidan har jag satt ett väldigt tufft mål: 23 kg till 10 mars nästa år. Dels har jag gått upp lite över sommaren och dels vill jag ner så jag är nöjd, inte bara halvnöjd denna gången.

Hur var Liseberg då?
Det var kanon!! Vår stora R är ju helt åktokig så denna gången köpte vi ett åkpass och det lönade sig verkligen, han vill dessutom helst åka utan oss. Men jag fick iallafall följa med på Flume Ride och Lisebergsbanan. Han är ju över 110 cm så han får åka en hel del.
Conny, Sandra, Noel och Inez mötte upp oss och höll oss sällskap ett tag.

3 kommentarer:

  1. "Helst åka utan er" Haha... :) Gulligt det lät! //Helena

    SvaraRadera
  2. Hmm....pizzabuffe(?), det låter ju smaskens!

    SvaraRadera
  3. Tänk vad bra det var att Lisebergsbesöket var så i början att du inte hade kommit in i ketonfasen!! Då slapp du ju det igen i alla fall. Vi får se hur länge vi orkar, jag satsar också på en månad eller två. Jag är inne i ketonfasen nu, så nu blir det bara lättare. Kram

    SvaraRadera