17 augusti 2009

Dag 3 - Hunger

Men sen ska det lätta. Förhoppningen är att ha fått lite energi tillbaka imorgon eftersom jag bokat tid för höstens första Body Pump... Snacka om att jag kommer ha träningsvärk på onsdag.

Idag har varit en allmänt snurrig dag, förutom att vara svag i knäna av energibrist så har jag ju börjat jobba. Och efter en semester tar det ju lite tid innan man kommer igång. Inte nog med alla mail som ligger och väntar, först ska man ju lokalisera kaffekoppen och komma ihåg diverse lösenord. Men första dagen klarades av galant och snart rullar allt på som vanligt.
Eftersom det var ok väder tog jag mig en promenad på lunchen, skönt att komma ut lite från kontorsluften. Jag insåg dock snabbt varför jag inte lyssnat på böcker på hela semestern... De jag hade i MP3:n är inte bra så nu har jag laddat upp med nya böcker som jag hoppas är bättre.
Under semestern har jag istället läst böcker "the old way" och det har varit skönt det med.

Något jag har haft problem med under hela tiden med Xtravaganza är ju den mentala träningen så igår försökte jag mig på ett nytt sätt. Jag lyssnade helt enkelt samtidigt som jag låg på spikmattan. Hoppas på att få in det som en rutin innan jag somnar på kvällarna.

2 kommentarer:

  1. Jag känner att jag är gott och väl är inne i ketonfasen nu, den där yrsliga hungern är borta. Du kommer väl dit idag du med! Det är en skön känsla när den extra hungern försvinner! Var och tränade ett hårt pass med våtväst igår, var först tveksam till om jag skulle orka det dag 5, men jag blev bara lite yr annars gick det bra. Kul med ny cykel!! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad starkt att gå på body pump tycker jag!
    Jag kan endast motivera mig till att gå raska promenader. Få se om jag kanske tar 2 varv idag.

    SvaraRadera