10 augusti 2009

Wanted: Dead or Alive

Skulle behöva traska in på närmsta polisstation och komma ut med en efterlysning på mig själv. Jag har blivit misshandlad i sommar, av mig själv.

Det insåg jag när jag läste ett inlägg i Jennys blogg.

Jag har verkligen inte tagit hand om mig själv, har vaken ätit ok eller rört på mig. Visst, jag har inte varit och tränat men det finns ju inga ursäkter för att inte gå en promenad.... Och frosseriet vi har lagt oss till har varit makalöst....

Men nu blir det nya fräscha tag. På onsdag kommer jag, maken, svärmor och svågern att väga in oss för en tävling vi ska ha fram tills vi åker till Dominikanska Republiken i mitten av mars. Den som procentuellt sett har förlorat mest i vikt vinner, alternativt den som procentuellt sett är närmst målet. Jag vet inte vilket som blir mest rättvist, vi har ju lite olika mycket att gå ner. Troligtvis kommer vi vara iallafall 3 av oss gå på pulver ett tag. För min del kommer det att bli en månad på pulver som start. Tror inte att jag kommer redovisa några siffror här, håller dem till mig själv....

Sen blir det till att ta tag i träningen igen. Från nästa vecka kommer sommarschemat bytas till vinterschema och det blir lite mer att välja på. Ska bara masa mig dit....

Som en liten passus kan jag tillägga att det var riktigt skönt att, på en middag hemma med några vänner, höra att de inte heller kommer i sina kläder som de hade innan sommaren...

2 kommentarer:

  1. Haha, din poster sitter bredvid min på polisstationen! Men har du tänkt på en sak? Innan vi gick med i XV (eller vilken metod man nu väljer) så hade vi bara stoppat huvudet i sanden och fortsatt! Fatta att vi precis slutat semestern och tar i det redan nu! Det är i alla fall en stor skillnad mot mitt tidigare liv. Nu fixar vi detta! Kram

    SvaraRadera
  2. Shit, vilket häftigt mål ni har!!! Dit skulle jag också vilja resa någon gång :-)

    Precis som Lena skriver ovan så hade vi bara kört huvudet i sanden och struntat i allt men nu reagerar vi och gör något åt det och jag tror att efter tillräckligt många loopar kommer vi att lära oss- men det kan ta en evighet av loopar innan vi hamnar där!

    Jag skulle också vilja köra soppor ett tag men känner mig inte motiverad så jag får se hur jag gör om ett par veckor. Kram du är jätteduktig!

    SvaraRadera