25 augusti 2009

Jösses

Vad jag kommer få lida i morgon och i övermorgon för att jag har varit slö, slapp och likgiltig hela sommaren.

Var på mitt första Body Pump-pass på 2,5 månader... Jag fick ta av en hel del vikt på stången och klarade ändå inte av allt. Inget kul när kroppen inte lyder. Men nu ska det bli annat av, när de ändrar till vinterschema om en dryg vecka ska jag klämma in måndag, onsdag och fredag samt någon utav helgdagarna. Samtidigt försöker jag intala mig själv att jag faktiskt inte har bråttom. Det är 6,5 månader kvar till måldatum.

Känner jag mig själv rätt blir det inget mer pulver efter helgen utan en direkt övergång till LCHF. Pulvret kan man ju spara och köra ett ryck efter jul om det skulle behövas. Det ska bli spännande att få göra alla smaskiga recept vi läst om och slippa gå omkring och vara hungrig och maniskt sugen hela tiden!

Lilla R har klarat av sina första två dagar på förskolan. En timme med pappa igår och en halv timme med pappa och en halv timme helt själv idag. Det verkar gå bra för honom, han hade inte brytt sig när maken hade lämnat honom idag. Känns väldigt bra, sen kan det ju komma bakslag men det är alltid skönt när det går bra i början.

Imorgon blir det spännande, första tävlingsvägningen... Jag tror att Matvraket tar hem första "delsegern".

3 kommentarer:

  1. BodyPump är jättejobbigt när man går på pulver, man har ju inte riktigt samma muskeluthållighet så jag brukar hålla mig till kondition bara!

    Åh, vad gott att få äta massa mumsig mat- jag hittade massa gamla mattidningar här hemma som jag gåt tigenom och rivit ur recept som jag håller på sätta in i min recept pärm- läskande!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, det tror inte jag! Vågen har stått stilla i 3 dygn! Vet inte vad som händer! Jag får nog ge upp vinsttankarna med tanke på hur duktiga ni också har varit. Strikt pulverdiet och motion verkar inte ge viktminskning längre(eller)? Då kan man ju lika väl lägga om kosten till LCHF direkt. Kul att träffas i morgon och prata om allt som hänt (och inte hänt), vi får stötta varandra...

    SvaraRadera
  3. Men hur mår magen av en sådan omställning?
    Själv fick jag gallstensanfall. Men vi är ju alla olika som tur är. Lycka till!

    SvaraRadera