03 maj 2009

Av barn och idioter.....

-"Mamma, du ser ut som en gorilla, för gorillor har så stora magar..." Säger min 4-åring efter maten idag..

Öhh, vad svarar man på det? "Tack... eller???"

Jaja, det är ju på magen allt sitter nuför tiden, men sakta men säkert försvinner det med, fast inte just nu eftersom jag övergett helfarten för att åka till Kiel med jobbet nästa helg, inte läge att pulvra då!


Idag var också första gången någonsin som jag vände på vägen till träningen. Jag kände att "nä Kicki, nu har du tränat 4 dagar i sträck och imorgon ska du iväg på morgonspinning, det är dags att stanna hemma med din familj idag". Så jag vände och körde hem igen. Jag längtade helt enkelt hem.
Annars har det inte hänt så mycket denna helgen, mest fixat här hemma. Idag har hela entrén, altanen och altanmöblemanget blivit inoljat. Tur är väl att det inte blev nåt pulver denna helgen för vi har grillat varje dag, både fisk och kött. Har blivit många goda sallader med både quinoa och bulgur i olika varianter. Barnen och Christian har ätit ris och potatis, men jag tänkte jag skulle klara mig utan och det gick jättebra.

Igår var stora R med mig på träningen, han ville kolla in barnpassningen och det gick jättebra, sen hämtade vi vårt megapaket från HM. Jag hade ju beställt både till barnen och mig. Var lite nervös att jag köpt en alldeles för liten storlek, men det funkade faktiskt bra. Kan inte ha kläderna riktigt än, men jag har ju 6-8 kg kvar och man säger ju generellt att 5 kg är en storlek så efter nästa pulveromgång kommer de att passa. Det var just över magen de inte gick ihop riktigt.


Lycka?! Tja, jag kräver inte så mycket nuför tiden....

1 kommentar:

  1. Ja, på såna kommentarer vet man inte vad man skall svara... Svårt att låta bli att skratta :) Grannarna har grillat som galna och jag har sniffat massa. Om 8 veckor skall jag också grilla. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera