24 maj 2009

Trappgrind

Det blev ingen träning men däremot en liten promenad i vår 2,5 km slinga uppe vid ridskolan. Har ju aldrig gått där så jag ville mest kolla HUR man går. Det finns även 5 km och 7,5 km att välja på. Eller för den delen 8,5 km till Skatås, men då är det ju lika långt tillbaka...
Vad jag funderade på medans jag gick i spåret med "Mitt liv som Bert" i lurarna är vart alla djur är. Jag var helt ensam i slingan och inte ett enda djur syntes till, finns de inte längre?? Å andra sidan hade jag väl blivit vettskrämd om jag såg ett rådjur eller för att inte tala om älg eller varg som faktiskt synts till här i trakterna.

Väl hemma hade lilla R lyckats ta sig ända upp i trappan på egen hand så C har just satt upp grinden nederst i trappan, grinden där uppe har vi haft ett tag.
Dagens middag blev nästan en repris på gårdagens fast jag gratinerade rödbetorna med getost istället och lade till minimajs och rostade pinjenötter i bulguren. Till detta blev det grillad kyckling så nu är jag proppmätt igen. Det är svårt att hålla sig till knytnävar och handflator när det är gott... Det är väl därför man har fått gå på pulver ;)

2 kommentarer:

  1. Blev så full i skratt när du skrev om funderingar kring vart djuren tagit vägen. Mina funderingar blir då vad som händer med min omgivning... Du går o letar djur o min mor börjar prata om grävlinggryt ibland när vi fikar! Erold har lärt henne ett o annat under åren. Men glöm inte era rötter brudar!! Rännstensungar säger det dig nåt. Va faan ska det bli av er? "Ett med naturen?" kram.

    SvaraRadera
  2. Det är även svårt för en annan att hålla sig till knytnävar och handflator när man är vråååålhungrig efter jobbet. På tal om djur så såg jag en massa fina hästar som jag tog kort på på min lilla promenad ikväll. Så vissa djur de finns allt.

    SvaraRadera