17 maj 2009

Home alone!

Japps, jag är gräsänka utan barn. Svärmor har tagit med sig maken och båda barnen till landet ett par dar och jag måste säga att just nu njuter jag i fulla drag av hur tyst här är!

Oj vad jag vill hinna med mycket. Träna, shoppa, sova hela nätter, ta några promenader. Synd bara att man behöver jobba emellanåt. Nu har jag ju sån tur att jag jobbar på en arbetsplats som än så länge använder sig av sommartid, och den börjar på måndag. Tänk vad en liten trekvart kan göra för humöret.


De ska vara borta i hela 4 dagar och det är nog ganska lagom för att jag ska börja längta efter dem sådär på dag 3.

So far har jag hunnit med att klippa gräset, plocka upp hemma så jag kan börja städa, tvättat 2 maskiner med tvätt (2 kvar...) och avbokat träningen, dels för att det ändrades till en halvkass instruktör, dels för att jag vill hinna klart här hemma så jag kan njuta resterande dagar och dels för att det är så fint väder att jag hellre tar en långprommis senare i kväll!

Hur gick det då för maken igår. Jodå, det gick finfint måste jag säga. Han tog sig imål på imponernade 2.15. Jag är så stolt över honom och hade han inte hunnit ta med sig kameran ner till landet så hade jag kunnat visa några bilder på kämpen.
Nu funderar han allvarligt på Midnattsloppet i augusti, nästa års Göteborgsvarv osv.. Han har verkligen fått blodad tand.
Min tanke på att eventuellt springa nästa år försvann med blixtens hastighet när jag väl kom in till stan igår och fick se alla som sprang... Herregud, det är jobbigt nog att se på, vi hann ju inte ens med att ta en fika, min käre far och jag.

3 kommentarer:

  1. Nä, jag missade inte vätskestationerna snarare hängde där :-) jag hade druckit för dåligt innan för att inte bli för kissinödig när jag sprang. Ett moment 22 skulle jag nog vilja kalla det.

    Hade du frågat mig igår om jag kan tänka mig att göra om det så skulle jag ha svarat ALDRIG men idag är annan dag ser du :)Som sagt dåre..

    SvaraRadera
  2. Ja jag måste hålla med dig att man är grymt imponerad av killarna. I mitt fall så förstår jag inte ens hur det går till... Han vilar sig i form i 51 veckor, lever inte speciellt sunt (pizza, öl o dyl)sen 1 vecka innan loppet går han ut o springer 2 gånger. 9 km/gång. Sen tar han sig runt o kommer i mål endast 15!! min efter de som faktiskt har gått in för detta o tränat. Jag fattar noll. Han verkar inte speciellt sliten nu efteråt heller. Det kanske e så att han faktiskt använder kroppen på jobbet som han säger. Hmm...har inte trott det innan. Men i alla fall, jag e glad att pumpen höll för honom o att barnen fortfarande har en far!! E lite rädd när han utsätter sig för detta helt otränad, han e ju ingen ungdom längre. Själv blir jag mer o mer övertygad för varje år att lopper INTE e nåt för mig. Kram kram.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag läst ikapp lite, har varit urdålig på att läsa bloggar de senaste dagarna. No excuses... Sorry. Håller med dig i ditt förra inlägg om att allt är för Stockholmscentrerat. På StavGöteborgsvarvet stod det fotografer överallt, med GT-tags på. Inte en endaste liten bild på nätet, 4 små bilder i tidningen... StavGöteborgsvarvet var kul, men fruktansvärt jobbigt för mig med mina korta ben. Nästa år skall jag försöka gå med min egen steglängd, inte med samma steglängd som den jag går med. kanske skall jag hitta någon annan kort att gå med så att vi kan hålla samma takt.

    Ha en bra dag! Själv gick jag hem efter 2 timmar med ont i örat, huvudet och illamående. Nu slöar jag bara.

    SvaraRadera