31 maj 2009

Vad har hänt i helgen?

  • Första joggingturen.

Ja, imorse vågade jag mig ut på min första joggingrunda ever. Jag tänkte passa på när vi ändå var nere i Olofsbo där ingen känner mig. Startade innan kl 9 eftersom det skulle bli en varm dag och var tillbaks en halvtimme senare. Då hade jag avverkar ca 3 km... Det blev lite "intervallträning". Började med att gå ca 8 minuter, sprang 500 m, gick 300 m, sprang 500 m osv. Jag trodde faktiskt att man skulle ha bättre kondis med tanke på all spinning jag kört hela året, men icke. Å andra sidan konstaterade vi när jag kom tillbaks att det är helt (nästan) annan träning eftersom man använder armarna. Det gör man ju inte på spinning. Jaja, det kan ju bara bli bättre. Nu har jag iallafall en referenssträcka att kolla nästa gång vi åker ner.

Det vare riktigt kul att använda pulsklockan jag fått i premie från Iform. Jag gillar ju statistik och denna kan man plugga in i datorn via USB så får man massa info.

  • Första havsbadet.

Jag har badat i havet... Både jag och barnen tog idag våra första dopp. Det var ganska kallt så det var ju inte läge att ligga i länge. Badkrukan till make kom väl i till knäna, sen tog det stopp. Den kille tycker till och med att det är kallt i en pool i Mexico... Hur ska man då kunna bada i Sverige? Nä, nu var jag orättvis, men om han badar så tar det en evighet innan han doppar sig, sen kan han vara i länge. Lilla R var hänförd, han har ju badat ganska mycket i spa:t som de har nere i Olofsbo men där är det ju 38 grader året om. Jag vet inte hur många grader det kan ha varit i havet men runt 20 grader iallafall (det är väldigt långgrunt där). Han satt en lång stund och lekte med sanden i strandkanten och sen tog jag med honom ut så han fick doppa sig, då tyckte han att det blev lite väl kallt tror jag....

  • Mors dag

Är det idag, jag blev väckt med kaffe och kaka på sängen av mina barn och svärmor (!), maken låg och sov... Fick det jag ville ha:


Leilas bakbok "A piece of cake". Jag sade redan förra året att jag inte vill ha amplar i mors dags-present, det köper man ju ändå och jag vill gärna vara med att välja ut dem. Svärmor får nämligen oftast amplar. I år fanns det visst inga fina så hon fick en ny kaffekokare istället.

Mors dags fikat började vi med redan igår när jag bakade en marängtårta, det blev över och vi åt upp den idag.

1 kommentar:

  1. Grattis till första joggingturen och första badet! Blev inget bad för mig igår, men det kommer väl fler tillfällen! Ha en skön dag! Kram

    SvaraRadera