10 maj 2009

Vattenkoppor

Japps, då var Kiel avklarat. Faktiskt en ganska trevlig stad, har aldrig varit där innan. Båtresan över var kul, det blev ganska mycket party om man säger så, sen hade vi shopping på schemat hela lördagen. Det blev inte så mycket, ett par skor och en scarfes.... Och lite till barnen naturligtvis (Svampbob Fyrkant-tält, Svampbob Fyrkant-paraply, Svampbob Fyrkant-simglasögon, Blixten McQueen-set, hmmm).
Sen blev det shopping i spritbutiken och där blev det desto mer ;) Alltid bra att kunna ladda upp lite inför sommaren. Tänkte att det kunde bli några drinkar på altanen i år. Förra året ammade jag ju och året innan dess var jag gravid....


Hemresan kan man nog kalla avslagen, de flesta gick och lade sig efter middagen, vid 23-snåret. Vi var 4 tjejer som samlades i en hytt och fick oss några trötthetsskrattbryt innan vi också däckade av. "Det är ju en dag imorgon också". Ja, man är ju inte 20 år längre...
Det kändes lite skumt när vi skulle skiljas åt: "Hej då, vi ses imorgon...", vadå imorgon? Ska det inte vara helg innan man möter sina arbetskamrater efter en lång vecka? Just det ja, jag spenderade ju hela helgen med just mina arbetskamrater!


Väl hemma så möts jag av ett städat hem och en bakfull C, han hade ju grillfest här för jobbet igår. Efter ett tag kommer farmor med mina små prickigkorvar. Japps, de har fått vattenkoppor båda två. Ska bara försöka komma ihåg att ringa alla som ville komma hit om vi fick det.


Nu ska jag snart masa mig ner till affären och inhandla kvällens middag som jag har bestämt blir: Nachotallrik.
Jag ska ju gå på pulvret imorgon och då känner jag att jag vill avsluta med något riktigt smaskens.

1 kommentar:

  1. Å nachos... drömmer. Du läskar en pulvrande typ :) Roligt att ni hade kul i Kiel. jobbigt utan helg dock, skulle bli tokig av det. Dagen har spederats inne, med väldig huvudvärk. Inga steg på stegräknaren alls... Kommer att ligga efter massor i morron :(

    SvaraRadera