19 maj 2009

Vårrensning?

Eller iallafall en rejäl rensning i gamla pärmar. Herregud vad papper man samlar på sig men nu är mycket väck. Jag menar, vad är det för idé att spara på gamla räkningar? De är ju ändå inget bevis på att de är betalda.
Fick mig en oförtjänt känga av maken idag på telefon när jag sa att jag satte in räkningar: "Ja, hade jag vetat vart räkningarna skulle sättas in hade jag kunnat göra nåt åt högen som bara växer!"

Hmmm, vad mer behövs än en pärm märkt "Räkningar"???? Ibland undrar man, men det var väl bra att skylla på... Nu har jag iallafall rensat upp i röran lite.

Hade det inte varit så sent hade jag kanske gått på pärmarna med recept, eller rättare sagt, alla de recept som ligger utanför pärmarna i skåpet... Men nåt ska jag väl ägna mig åt imorgon kväll...

Kom iallafall iväg på Pumpen idag, kändes bra. Igår var det ju spinning. Imorgon blir det förhoppningsvis Allum efter jobbet och ingen träning, är ju fortfarande solokvist! Får ta det till helgen istället.
Det vankas ju långhelg. Blir det bra väder kanske det blir premiär på Liseberg på fredag. Stora R börjar bli väldigt otålig och vill testa nya Rabalder... Inför öppningen av Liseberg i april fick man hem en mätsticka och lista på hur lång man skulle vara för att åka de olika attraktionerna och till stora R:s glädje är han nu så lång att han får börja åka även vuxenattraktionerna. Han har till och med satt upp mätstickan på sitt rum och pappa har kryssat för allt han får åka.

Lägesrapport från landet säger också att lilla R nu går längre och längre, idag hade han fått gå och hämta vällingen själv, tvärs över rummet. Ska bli spännande att se när de kommer hem på torsdag. Längtebyarna kommer oftare och oftare...

1 kommentar: