15 maj 2009

Skärpning

Allvarligt talat, har jag helt tappat greppet?

Jag försöker varje dag att gå på helfarten men helt ärligt går det inte bra. Det går jättebra på morgonen, vaknar peppad som 17 och dagen går finfint tills jag kommer hem från jobbet. Då slinker det ALLTID ner nåt, inte mycket, men tillräckligt för att inte hamna i ketos.
Vågen pekar neråt men det är ju inte bra för kroppen, ev bränner jag ju muskler nu istället för fett.
Dessutom har det inte blivit någon träning på nästan 2 veckor eftersom barnen varit sjuka och jag åkt hem direkt efter jobbet för att "lösa av" maken. Det positiva är dock att jag har mina lunchpromenader, och två dagar senaste veckan har jag tagit en promenad till när barnen lagt sig.

MEN VARFÖR MÅSTE JAG STOPPA NÅT I MUNNEN?

Jag kommer ju aldrig bli klar om jag håller på såhär. Jag har satt deadline Midsommar och tills dess är det 5 veckor. Det blir hårt, klarar man 12 kg på den tiden?

Idag blir det iallafall ett Pump-pass efter jobbet....

2 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Jag förstår att de e jobbigt nu de sista kilona. Faktum e att jag tycker du e kanonfin som du ser ut nu (inte vad du vill höra som "pepping" men jag säger det ändå). Frågan e hur länge du håller vikten om du pressar dig själv de sista 12 kilona oxå. Faktum e ju att vi gillar mat!! o det kommer du ju inte sluta göra sen heller. Ligger du då på en låg vikt så tror jag att du lättare går upp igen. Kanske bättre o ligga på några kilon mer o inte rusa upp i vikt sen för ärligt talat... Kommer du inte fimpa påsarna sen tror du? Längtar inte du efter att kunna nå i mål så du kan äta någorlunda normalt igen?! Jag tycker du e jätteduktig som kämpar o jag stöttar dig till 100%. Men jag tycker du e väldigt "normal" redan nu. Kram kram.

    SvaraRadera
  2. Jag igen..."Normal" lät konstigt, men du fattar nog vad jag menar. Lagom kanske låter bättre. Kram.

    SvaraRadera