21 maj 2009

Ledig?

Först och främst:
Linda, du ska veta att det var värt vartenda litet öre! Helt fulländat!!!!! Kul förresten att du börjat kommentera, önskar fler var som du ;)

Hade sovmorgon i morse, sov ända till kl 8..... HALLÅ, vad är fel med meningen innan? Tja, alla som känner mig inser att sovmorgon borde innebära att man minst sover till kl 11 och sen drar sig i minst 2 timmar till. Det var ju trots allt alldeles tyst i huset och inget, absolut inget störde.

Men å andra sidan borde ju det visa på att jag för en gångs skull är utvilad! (Bilden är från Aftonbladet)


Åkte ner till Allum igen och tog in länken på klockan som blivit för stor, jajamänsan, här är det inte bara kläderna som blir för stora... Jag ställde mig förresten i morse och provade alla de för små kläderna jag köpt och isåg att trots att vågen står kvar på samma kg-antal så kan jag faktiskt ha en del av dem nu. Detta måste ju innebära att måtten minskar, trodde liksom inte att det gällde för mig...

Detta var faktiskt en liten Aha-upplevelse eftersom jag har bråkat ganska mycket med mig själv på sistone. Jag kan inte hålla mig till helfarten helt och hållet så jag går helt enkelt ner på min egna variant av halvfart. Sen får jag ta ett ryck till hösten om det skulle behövas. Jag tränar ju trots allt 4-5 ggr per vecka och funderar ju tom på att börja jogga... Så helfart till hösten kanske inte behövs, vi får se...

Åter till Allum... Gick sedan in på Ica för att fylla kyl och frys inför killarnas hemkomst idag, det har ju varit soprent nu när de varit borta och bara för att man handlar hela vagnen överfull får man ju naturligtvis AVSTÄMNING. Så onödigt eftersom jag vet att det stämmer... Men det är klart, det vet ju inte dom. Nu var det gansla lugnt vid kassorna så jag fick hjälp att packa ner allt igen. Och eftersom jag nu bestämt mig för att äta en del så blev det massa godsaker handlat, bl a mängder av sparris, rödbetor och avocado, lite ost och lufttorkad skinka slank också ner...


Sen när jag kommer hem ringer Christian och säger att de äter middag när de kommer hem och eftersom han är febrig vill han gärna ha tacos... Så det är bara att sätta sig i bilen och åka ner igen. Denna gången tar jag nog Landvetter, hopplöst med parkering på Allum såhär dags en halvmolnig helgdag...

Hade även en tanke på att åka ner till Blomsterlandet och inhandla lite amplar och annat kul att sätta i krukorna framför huset men även det kostar så jag får vänta med det med. Liseberg imorgon har högre prio just nu!

Jag får väl ta en promenad istället!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt att få handla massa god mat! Själv går jag på helfart men ser fram emot att börja äta, och just att få handla massa goda grönsaker och hälsosam mat och komponera goda måltider kring det!

    Hoppas ni får kul på Liseberg, där har jag inte varit på de senaste tio åren tror jag :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får kul på Liseberg. Vädret ser dock inte så lovande ut, regnet hänger under molnen. Åker till mamma i Rävlanda idag, passar bra när det regnar. Fast jag måste ut och gå där också, får väl packa ner mina nyinköpta regnbyxor från Tradera :) Ha det roligt!! Kram

    SvaraRadera